AnitaMargareta.blogg.se

Hej! Det här är min, Anitas, blogg. Jag är en levnadsglad tjej på 18 vintrar och bor i en hemtrevlig liten stad i södra Finland. Jag gillar människor, idrott, sötsaker och åsikter. Listan kunde göras lång och om du är intresserad av att se vad jag sysslar med, är det fritt fram att ta del av denna blogg.

Pilates

Publicerad 2012-09-26 17:45:56 i Friidrott och träning

Min plan var att uppdatera bloggen igår kväll, men det går inte alltid som man tänkt sig. Gårdagskvällen bestod av ett 45 minuter långt pilatespass tillsammans med Cecilia. Detta var andra gången jag gick på en pilates timme och denna gång kändes det betydligt bättre. Det som är A och O i pilates är nog andningen. Om man inte andas som det är tänkt blir det mycket svårt att få ut det viktiga av träningen. Första gången fick jag inte andningen att fungera överhuvudtaget, så kunde ju endast gå bättre nu. Jag tror jag lyckades rätt så bra med andningen igår, för idag är magmusklerna ömma. Dessutom är det de inre magmusklerna som får stryka av pilates, vilket ju är mycket bra, för dem tränar i alla fall inte jag för ofta. Jag rekommenderar varmt pilates för personer som tycker om att träna, men som samtidigt känner att de bör varva ner en aning.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Hej! Det här är min, Anitas, blogg. Jag är en levnadsglad tjej på 18 vintrar och bor i en hemtrevlig liten stad i södra Finland. Jag gillar människor, idrott, sötsaker och åsikter. Listan kunde göras lång och om du är intresserad av att se vad jag sysslar med, är det fritt fram att ta del av denna blogg.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela