AnitaMargareta.blogg.se

Hej! Det här är min, Anitas, blogg. Jag är en levnadsglad tjej på 18 vintrar och bor i en hemtrevlig liten stad i södra Finland. Jag gillar människor, idrott, sötsaker och åsikter. Listan kunde göras lång och om du är intresserad av att se vad jag sysslar med, är det fritt fram att ta del av denna blogg.

Fortsättningsvis sängliggande

Publicerad 2013-03-26 15:38:40 i Tips

Blä! Skulle vilja komma på benen kvickare än kvickast. Har inte tid att vara sängliggande nu! Skulle vilja träna och bli bättre, inte än en gång se hur snabbt man faktiskt försämras (eller i bästa fall står stilla) när man inte kan utföra sina pass.
Dessutom har jag fortfarande en massa skolarbeten att göra, har inte fått någonting gjort under mina sjukdagar, är helt enkelt för trött. Hamnar antagligen hoppa av en kurs, inte katastrof men heller inte kul.
Något kul kan jag delge er. När jag varit sängliggande har jag läst en hel del bloggar, och i flera stycken skrevs det om banana pancakes, vilket fick mig att stiga upp ur sängen och använda mina sista krafter på matlagning, dock var det inte super ansträngande. Här följer receptet:
  • 1 banan
  • 1 ägg
  • kvarg (ca 2 msk i smeten och lite som "garnering")
  • litet smör
  • bär

Mosa bananen, knäck ägget och häll det i en skål tillsammans men kvargen och bananen. Vispa tills du har en relativt slät smet. Klicka i litet smör i en stekpanna och häll i smeten. Vips har du ett gott mellanmål/morgonmål.   Min stekning misslyckades en aning, resultatet liknade äggröra, men gott var det ändå. Satte upp "röran" på en assiett tillsammans med lite hallon och kvarg. För att göra det extra gott, bröt jag loss en bit mörkchoklad, vilket egentligen var onödigt, för gott och sött var det ändå. :)) Proteinrikt gillas!

Pröva gärna och kanske lyckas du åstadkomma en finare uppläggning än mig? ;)

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Hej! Det här är min, Anitas, blogg. Jag är en levnadsglad tjej på 18 vintrar och bor i en hemtrevlig liten stad i södra Finland. Jag gillar människor, idrott, sötsaker och åsikter. Listan kunde göras lång och om du är intresserad av att se vad jag sysslar med, är det fritt fram att ta del av denna blogg.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela