AnitaMargareta.blogg.se

Hej! Det här är min, Anitas, blogg. Jag är en levnadsglad tjej på 18 vintrar och bor i en hemtrevlig liten stad i södra Finland. Jag gillar människor, idrott, sötsaker och åsikter. Listan kunde göras lång och om du är intresserad av att se vad jag sysslar med, är det fritt fram att ta del av denna blogg.

Hemkommen från Pajulahti

Publicerad 2013-03-17 17:48:57 i Friidrott och träning

Det värker här och där vad än jag gör för tillfället. Dock är det behaglig värk, träningsvärk, ett bevis att jag kämpat ordentligt.Jaja, egentligen även ett bevis att jag kanske slarvat med nedjoggning och tänjning...
Träningslägret var, som vanligt, lyckat. Bra träning, god mat och ett härligt sällskap, tyvärr hade några förhinder detta träningsläger, så några var saknade.
Eftersom jag slarvar litet med träningsdagboken, tänker jag nu skriva i stora drag vad vi sysslat med under lägrets gång.
Fredagens träning gick ut på en hel del rörlighet, häckgång och hopp. Vilket nog kändes i benen då jag steg upp på lördagen för att köra ett teknikpass. Mina fingrar höll tyvärr inte mera än cirka 15 kast, då det var en tid sedan jag sist kastade. Tekniken var därmed inte heller på topp.. Avslutade det passet med häckgång av olika slag.
Eftermiddagspasset var ett styrkepass. Ett rätt så tungt sådant, men roligt, gillar verkligen styrketräning. Gjorde stora rörelser, som knäböj, frivändning och stöt. Passet avslutades med medicinbollskast. På kvällen gjorde vi tester, vilka inte gick så bra, dock inte heller bottennapp. Gick väl ungefär som man kan förvänta sig att det gör efter veckor där träningen fått lida en hel del.
Dagens pass var rätt så tungt. Styv och med sjuka muskler gick jag till hallen. Kastade kring 15 kast, som gick sisådär. Kasten var inte tunga, i varje fall inte om man jämför med vad som följde därpå.
Vi hade en "styrkeidiot". Fem rörelser, som utfördes med vikt, och varje rörelse skulle vi utföra i fem serier med 10 upprepningar i varje serie. När vi utförde den första rörelsen, sprang vi 60 metrar mellan varje serie, när vi utförde den andra rörelsen var det 50 metrar som gällde och så gick vi nedåt till 20 meter. Detta var tungt, ni kan pröva själva, om ni förstod vad jag försökte berätta, vill säga;)
Är trött som bara den, skall snart gå ut med min fina vän Frida och se om jag piggnar till.
Vi hörs, ha det fint!
 
hehe, än en gång får ja ursäkta för mina bilder och fotografiska sinne..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Hej! Det här är min, Anitas, blogg. Jag är en levnadsglad tjej på 18 vintrar och bor i en hemtrevlig liten stad i södra Finland. Jag gillar människor, idrott, sötsaker och åsikter. Listan kunde göras lång och om du är intresserad av att se vad jag sysslar med, är det fritt fram att ta del av denna blogg.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela