AnitaMargareta.blogg.se

Hej! Det här är min, Anitas, blogg. Jag är en levnadsglad tjej på 18 vintrar och bor i en hemtrevlig liten stad i södra Finland. Jag gillar människor, idrott, sötsaker och åsikter. Listan kunde göras lång och om du är intresserad av att se vad jag sysslar med, är det fritt fram att ta del av denna blogg.

Mycket på gång

Publicerad 2012-11-12 18:33:00 i Åsikter och politik

Tänkte summera helgen en aning. På fredagen drog jag mig in till huvudstaden, som jag redan tidigare nämnt. Hade förhoppningar om att komma tillbaka med ett par snygga stövlar, men så blev det inte. Hittade några par jag gillade men hann inte pröva och bestämma mig innan mötets början. Dock lider jag inte, mötet var riktigt kul, så känns inte som om jag gick miste om någonting.

Vet inte om jag berättat att jag for iväg till SU i Nylands höstmöte. När jag satte mig på elvans tåg tillbaka till Karis/Ekenäs var jag med i någonting nytt. Sitter nämligen i SU i Nylands styrelse nu. Efter höstmötet och det konstituerande mötet med den nya styrelsen blöd SU:s förbundsstyrelse på middag. Riktigt roligt.

Trött som jag var, somnade jag genast. Klockan hade då hunnit gå ända in på småtimmarna. På lördag morgon var det dags för jobb i Marinboden. Förut har vi alltid haft öppet från 10-14 på lördagar, och utan att tänka efter satte jag klockan på ringning till 8.37, steg inte upp genast utan låg kvar ända till sju minuter i sju, då jag plötsligt kom på att det i min kalender står att jag har jobb från 9-14. Sprang som bara den till jobbet och jag hann. Jihuu! Dock skulle jag inte ha behövs stressa för det visade sig att vi ändrat öppehållningstider, så det var öppet från 10 till 14. Detta var första gången i mitt liv, någon gång skall väl vara den första försovningen?

Lördagen bestod för övrigt av chill och träning.

Söndag var det ju farsdag, vilket jag gissar att ingen missat. Uppvaktade papsen och åt god mat. Senare på kvällen var det dags för det första ordentliga möte med nya ungdomsfullmäktige. Efter mötet kan jag nu glatt titulera mig som Raseborgs ungdomsfullmäktiges ordförande. Mycket glad och förväntansfull. Min vän Selma blev vald till viceordförande. Jag ser framemot ett givande, intressant och hoppeligen framgångsrikt år.

Detta var min helg i stora drag.

Haha, kanske inte den mest lyckade bilden på oss, men det är det som finns från gårdagens möte:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Hej! Det här är min, Anitas, blogg. Jag är en levnadsglad tjej på 18 vintrar och bor i en hemtrevlig liten stad i södra Finland. Jag gillar människor, idrott, sötsaker och åsikter. Listan kunde göras lång och om du är intresserad av att se vad jag sysslar med, är det fritt fram att ta del av denna blogg.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela