AnitaMargareta.blogg.se

Hej! Det här är min, Anitas, blogg. Jag är en levnadsglad tjej på 18 vintrar och bor i en hemtrevlig liten stad i södra Finland. Jag gillar människor, idrott, sötsaker och åsikter. Listan kunde göras lång och om du är intresserad av att se vad jag sysslar med, är det fritt fram att ta del av denna blogg.

Min röst hördes på radion

Publicerad 2012-11-14 17:30:11 i Åsikter och politik

God dag omvärlden!

Idag morse var jag och min vän Selma till radiohuset här i Ekenäs. Tjugo minuter i åtta kunde man höra våra röster i direktsändning. Jag tycker det gick helt okej. Vi diskuterade om ungdomsfullmäktige och så fick vi säga saker och ting från vårt perspektiv. När det är i direktsändning har man inte så lång betänketid, vilket kan leda till aningen ogenomtänkta och flummiga svar. Detta skedde idag. Frågan var någonting i stil med att ”vad annat vill ni jobba för som berör vardagen?” och mitt spontana svar blev mat. Visst håller jag fast vid mitt svar ännu, jag tycker mat är viktigt och jag vill jobba för näringsrik, hälsosam och så närproducerad skolmat som möjligt, men nu blev mitt svar lite underligt om man inte visste vad jag tänkte på. Selma förstod galoppen och tog upp att förhållandet mellan svenskspråkiga och finskspråkiga ungdomar kunde bli betydligt bättre här i Raseborg. Visst finns det mycket som är viktigt i vårt samhälle? Listan kan bli väldigt lång, utbildning, jämnställdhet, sjukvård, rättvisa...jag gissar att ni förstår vad jag menar. Man lär sig hela tiden nya saker och man lär sig i synnerhet av sina misstag, så inte skall man gräva ner sig om någonting inte går exakt som man tänkt sig:)

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Hej! Det här är min, Anitas, blogg. Jag är en levnadsglad tjej på 18 vintrar och bor i en hemtrevlig liten stad i södra Finland. Jag gillar människor, idrott, sötsaker och åsikter. Listan kunde göras lång och om du är intresserad av att se vad jag sysslar med, är det fritt fram att ta del av denna blogg.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela